Monday 17 September 2012

... poPulaR & Retail AsistaNt...

Cuti semester 2 bln yg lepas banyak memberikan aku pengalaman yg bermakna di Kedai Buku POPULAR...cuti 2 bln ari tu saje nak ngetest nak kerjalah kn..ronda2 semua kedai yg ada kat wangsa walk mall..tetibe terpandang POPULAR..pe lagi..cuba,try,testlah kn..hohoho...mcm terberkenanlah kn nak kerja kat popular..pe lagi masuk popular terus g cashier (kak Mizah) ..tanya kat akak ni.."kak ade keje kosong x?"akak  2 jawab ade..siap tanye brpe lama nak  keje kat cni...bapok kareknye..dlm ati.."x pe,aku nak keje 2 bln je"..muahahahahaha...ari ni interview sok dah leh start keje..sian org yg interview aku 2 asistant outlet head akak singa betina...hak3...smpai sekarang x tau kena tipu...hak3...bkn tipu ape ekkk..aku just tipu aku nak keje full time pas 2 aku kata aku dah ada pengalaman keje kat kedai cd 2 thn..hak3..Start je keje ingatkn senang jelah kn...Nampk dari luar mmglah tersgt senang tp lau dah pegang jawatan Retail Asistant korg taulah..bapoklah penatnye keje 2..bayangkn ekkk..masuk 10 pg lik 10mlm..8 jam korg berdiri...naik kematulah tumit kaki ni..sepanjang keje ni kaki jgn ckplah tiap2 mlm kena urut...uissshhh,mmg tabik springlah kat staff2 POPULAR yg dah keje lama smpai melebihi 2 thn..aku yg keje 2 bln ni mmg x laratlah..lau ikutkan sebulan keje je pas 2 nak berhenti dah...hak3...penat wooooo....Staff n cleaner sgt best..perkara paling x suka wat...kena isi customer feed back form...mmg aku mlslah kn nak wat..ada separuh penulisnya tidak diketahui ..hakhakhak..reka sendiri..2 pun suh en suami, staff2 hot sport n gintel tuliskan....hak3..kalau sabtu n ahad  lak palin x suka jadi minah pacak depan pintu utama popular..nak tau kena wat per..kena kn ckp kn..."welcome"..."thank you"...x suka...x suka..x suka tau..ade lag sa2 perkara leh lak ade nama staff admint sama ngn nama laki i...mula2 mmg x pggillah kn nama dia nafis kasi tukar pggill nurul...he..pe2 pun dlm 2 bln lepas mmg seronok dpt kenal staff2 popular (atiq,ashrul,ckin,fatin,kak dheeya,kak mizah,raf,kak linda,kak ika, nafis,herry, mr indaran n adda)..rindu korg semua...mmmuuuaaaahhh..

No comments: